Innowacje pedagogiczne

eksperymenty2Głównym założeniem programu tej innowacji jest rozbudzenie i rozwijanie pasji badawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym. Innowacja ma wychowywać młodego człowieka, otwartego na świat, nie bojącego się eksperymentowania, doświadczania i sprzyjać kreatywności myślenia. Podsumowaniem działań uczestników innowacji będzie zorganizowanie na terenie szkoły Dnia Eksperymentu w ramach integracji między klasami.

Program innowacji jest zgodny z podstawą programową szkoły podstawowej, spójny z realizowanym programem nauczania edukacji wczesnoszkolnej. Stanowi uzupełnienie o atrakcyjne formy zajęć – głównie elementy metody laboratoryjnej.

Uczestnicy zajęć  pracują metodą problemową, praktycznego działania oraz słowną i poglądową Proponowana różnorodność ćwiczeń oraz, ciekawa tematyka spotkań mają pomóc dziecku w praktycznym rozwiązywaniu przez niego konkretnych zadań oraz dostarczyć mu wiele radości i ciekawych przeżyć.

Zajęcia realizowane są we wszystkich klasach I-III.

Innowacja rozpoczęła się  w grudniu 2018 r.i potrwa do maja 2019 r., zajęcia odbywają się raz w miesiącu przez 2 godziny lekcyjne.

Tematyka  dotychczasowych zajęć  to:

profilaktyka logopedyczna4W ramach Innowacji Pedagogicznej, pt. „Grupowa profilaktyka logopedyczna – gimnastyka buzi i języka dla smyka - wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym”, logopeda Renata Starzyńska prowadzi cotygodniowo we wszystkich oddziałach przedszkolnych grupową profilaktykę logopedyczną. W wielu przypadkach, dzieciom źle mówiącym w wieku przedszkolnym mogą pomóc odpowiednio dobrane, proste ćwiczenia, stosowane najczęściej w formie zabawowej, wzmocnione wzorem mowy logopedy.

gry3Innowacja pedagogiczna „Wiedzę utrwaloną mam, bo w gry na matematyce i języku angielskim gram”- pracujemy metodą projektu

Uczniowie przez kolejne miesiące na lekcjach matematyki i języka angielskiego u pani M. Cioch-Ciućmańskiej i A. Słabuszewskiej realizują innowację pedagogiczną.

W pozytywnej atmosferze nabywają wiadomości i umiejętności z matematyki i języka angielskiego.

Poznają tajniki różnych gier i zabaw językowych i matematycznych. Stają się twórcami swoich własnych gier. Mogą realizować swoje pomysły i rozwijać swoją kreatywność, współpracować w grupie. Dzięki pasji i pomysłowości uczniów powstały kolejne autorskie gry i zabawy.

gry1Autor innowacji: mgr Aleksandra Słabuszewska, mgr Marzena Cioch-Ciućmańska

     Innowacja jest wprowadzona w Szkole Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Wiechlicach od 25.10.2018r. Realizowana jest z uczniami klas VI oraz VII podczas lekcji oraz zajęć dydaktyczno -wyrównawczych. Jest to propozycja wyjścia naprzeciw zainteresowaniom uczniów, a tym samym wzbogacenia wiedzy i umiejętności z matematyki oraz j. angielskiego. Uczniowie dodatkowo wzbogacą swoją wiedzę podczas pracy nad autorskim projektem gry dydaktycznej.

     Głównym celem tej innowacji jest nauka przez zabawę. Zabawa staje się w ten sposób jednym ze środków ułatwiających opanowanie, utrwalanie i usystematyzowanie podanych wiadomości na lekcjach języka angielskiego i matematyki ( powtórzenie materiału przed sprawdzianem).

przygoda z matematyka5W okresie od 30.10.2016 r.  do 23.06.2017 r. odbywały się w szkole zajęcia dodatkowe z innowacji pedagogicznej dla uczniów gimnazjum pod nazwą „Przygoda z matematyką” prowadzone przez panią Izabelę Roszak. W zajęciach uczestniczyło 11 uczniów klas II i III gimnazjum. Głównym celem innowacji było przede wszystkim inne spojrzenie na przedmiot matematyka. Wdrożenie innowacji miało na celu pobudzenie aktywności matematycznej uczniów głównie poprzez działanie praktyczne i warsztaty. Na tych zajęciach uczniowie dostrzegli przydatność komputera, programów matematycznych czy platform edukacyjnych jako narzędzi do nauki. W trakcie 4 trzygodzinnych warsztatów zrealizowane zostały następujące zagadnienia:

  • Haft matematyczny – technika wyszywania kwadratu, trójkąta, koła i innych wzorów. (15.12.2016 r.)
  • Platforma LearningApps – rozwiązywanie oraz tworzenie własnych zadań interaktywnych. (23.02.2017 r.)
  • Matematyczne origami –budowanie brył z modułów. (06.04.2017 r.)
  • Prezi – aplikacja działająca w chmurze. (16.05.2107 r.)

Na pierwszych zajęciach uczniowie poznali pojęcie haftu matematycznego oraz nauczyli się wyszywać na papierze różne wzory techniką haftu m.in. łuk, kąt, kwadrat, trójkąt, koło, a także inne wymyślone przez siebie wzory, tj. choinka, bombka, statek. Efektem końcowym było wyszycie kartki z wybranym lub stworzonym przez siebie motywem i zaprezentowanie klasie.

Połącz się z nami

Kontakt

tel/fax: 68 376 75 53
ul. Brzozowa 17 67-300 Szprotawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretariat przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30.