Wycieczki

Klasa V a wraz z wychowawcą p. T Włodarczykiem i opiekunami p. I. Roszak i p. M. Włodarczyk rozpoczęła kolejny sezon wycieczkowy wyjazdem 10 września 2019 r. do „Leśnej Stadniny” w Krzywczycach.

Konie 2019 60Każde dziecko miało możliwość skorzystania z największej atrakcji wycieczki, jaką była przejażdżka na koniu. Niektórzy po raz pierwszy siedzieli w siodle. Już samo wejście na konia sprawiało nie lada wyzwanie. Wspólnie także piekliśmy kiełbaski na ognisku, które ze smakiem spałaszowaliśmy. Wysłuchaliśmy również ciekawych opowieści właściciela stadniny na temat postępowania z końmi oraz zachowania się w ich pobliżu. Kolejną atrakcją były przejażdżki bryczką po lesie. Wielką radością było także przebywanie na łonie natury i oglądanie kóz, gęsi i pawi. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał słodki poczęstunek. Warto dodać, że pogoda była wręcz wymarzona na taki wyjazd.

To była wspaniała wycieczka i wielka przygoda. Było super

Uczniowie klasy IV c pod opieką nauczycieli Anny Ciołki I Urszuli Sikorskiej pojechali na przedwakacyjną wycieczkę do Miejskiego Schroniska w Zielonej Górze.

Po tym bardzo smutnym miejscu oprowadził nas jego kierownik. Obejrzeliśmy miejsca przeznaczone i dla psów (obecnie przebywa w nim ich 230), i dla kotów (ich liczba sięga 80). Są to zwierzęta bezdomne i porzucone przez ludzi. Dowiedzieliśmy sie, ża każdego miesiąca zostaje adoptowanych 40 czworonogów, ale tyle samo trafia do schroniska. Z Budżetu Obywatelskiego budowane jest pomieszczenie dla kotów oraz gabinet weterynaryjny, by zwierzęta nie musiały być wożone. Mieliśmy też możliwość wyjścia na spacer z dwoma psiakami. Spacer okazał się jednak bardzo krótki , bo zwierzęta z powodu upału były mocno zmęczone.

Zostawiliśmy przywiezione przez nas karmy i zabawki i pożegnaliśmy się z naszymi małymi przyjaciólmi.

Podczas wycieczki nie zapomnieliśmy oczywiście o dobrym jedzeniu oraz drobnych zakupach w galerii, ale tak naprawdę naprawdę to był smutny wyjazd. Byli uczniowie, którzy całą wycieczkę przepłakali. Widok tych zwierząt mocno poruszył nasze serca. Na długo pozostanie w pamięci obraz czworonogów tulących się do człowieka i pragnących jego dotyku.

Uczestnicy wycieczki zwracają się z apelem: "Nie kupuj, adoptuj"!

Czocha15 maja 2019 r. o godzinie 8:15 grupa 45 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami: p. M. Cioch-Ciućmańską, p. G. Laudacką, p. K. Kurylak i p. A. Słabuszewską wyruszyła na wycieczkę do zamku.

Po drodze odwiedziliśmy krater wygasłego wulkanu w Lubaniu i podziwialiśmy wielkie skały bazaltowe. W trakcie naszej wycieczki obserwowaliśmy krajobraz Niziny Śląskiej i Sudetów. Dowiedzieliśmy się też wielu ciekawych rzeczy na temat miejscowości, przez które przejeżdżaliśmy.

W zamku Czocha czekało na nas wiele atrakcji, począwszy od bardzo interesującej architektury obiektu, skończywszy na studni niewiernych żon. Nie zabrakło też tajemnych przejść i sekretnych miejsc. Zapoznaliśmy się z bardzo interesującymi legendami na temat tego obiektu, podziwialiśmy ciekawe wyposażenie zamku, panoramę roztaczającą się z wieży oraz zaglądaliśmy do lochu głodowego.

Kolejną atrakcją odwiedzaną przez nas tego dnia była miejscowość uzdrowiskowa Świeradów Zdrój. Spacerowaliśmy po parku zdrojowym i centrum uzdrowiska trasą najciekawszych obiektów. Odwiedziliśmy halę zdrojową, w której chętne osoby mogły spróbować zdrowej wody. Przemierzyliśmy też ścieżkę dydaktyczną i podziwialiśmy piękną fontannę. Każdy z nas pogłaskał żabkę, aby przyniosła nam miłość, zdrowie, pieniądze i szczęście.
Cała wycieczka upłynęła nam w bardzo miłej atmosferze. Uczestnicząc w niej, bawiliśmy się i uczyliśmy, doświadczając i obserwując piękno naszego kraju.
Pełni bardzo miłych wspomnień z niecierpliwością czekamy na następny wyjazd.

kotlina 285 6 maja 2019r. o godzinie 4.30 grupa 43 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami wyruszyła na trzydniową wyprawę do Kotliny Kłodzkiej.
Jako pierwszą odwiedziliśmy wspaniałą, górującą nad miastem Twierdzę Kłodzko. Jej zwiedzanie rozpoczęliśmy od labiryntów podziemnych, wąskich i niskich korytarzy, w których żołnierze- minerzy strzegli twierdzy, nasłuchując, czy wrogowie nie dokonują podkopu. Część z nas odważyła się pokonać korytarz o wysokości 1 m. Następnie wędrując górną częścią twierdzy podziwialiśmy wspaniałą panoramę miasta. W centralnym punkcie obiektu, nazywanym „DONJONEM”, obejrzeliśmy bardzo ciekawą wystawę prezentującą życie żołnierzy służących w twierdzy.
Kolejnym przystankiem na naszej drodze była kopalnia złota w Złotym Stoku. Bardzo zabawni panowie przewodnicy oprowadzili nas chodnikami „Sztolni Czarnej” i „Sztolni Gertruda”. Wiele emocji doznaliśmy spotykając na swej drodze kopalnianego stworka - gnoma, który w ciemności niepodziewanie wyłonił się zza załomu skały. Z korytarzy wykutych w skale wywiózł nas podziemny tramwaj, po czym przy jednym ze stoisk mogliśmy wybić złotą monetę oraz podziwiać zgromadzone w budynku muzeum minerały.

W dniach 1–6 maja 2019 r. 39 uczniów Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wiechlicach wzięło udział w wycieczce do Warszawy organizowanej przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Szprotawie. Pomysłodawcą i kierownikiem wycieczki była p. dyrektor Cecylia Brodzińska. Uczestnikami opiekowali się nauczyciele SP w Wiechlicach: p. Gabriela Laudacka, p. Tadeusz Włodarczyk oraz p. Piotr Zapolski.

W środę rano wyruszyliśmy autokarem na spotkanie ze stolicą. Po południu dotarliśmy do schroniska „Syrenka” na warszawskiej Woli. Po zakwaterowaniu zjedliśmy pyszne pierogi i udaliśmy się na spacer. Z Ronda Dmowskiego odbyliśmy podróż metrem do Stadionu Narodowego. Następnie przeszliśmy bulwarami nad Wisłą.

Czwartek spędziliśmy w Centrum Nauki Kopernik - wspaniałym ośrodku nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie do dialogu społecznego na temat nauki. Uczniowie mogli poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Niecodzienną atrakcją była również możliwość zwiedzenia planetarium Niebo Kopernika w warszawskim Centrum Nauki Kopernik i  obejrzenia filmu o Układzie Słonecznym oraz astronautach.

Połącz się z nami

Kontakt

tel/fax: 68 376 75 53
ul. Brzozowa 17 67-300 Szprotawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretariat przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30.