Wycieczki

Wycieczka Boleslawiec 041Uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej mieli przyjemność brać udział w wycieczce, która przybliżyła im miejsca pracy i zawody wykonywane w manufakturze ceramiki oraz w wojsku. Wycieczka została zorganizowana przez pana K. Zdebelaka wraz z wychowawcami klas VII - panią Beatą Bartkowiak, Aleksandrą Słabuszewską i panem Stanisławem Rosołem.

Młodzież dowiedziała się, jak wygląda praca w manufakturze ceramiki w Bolesławcu. Uczniowie mogli obserwować proces wytwarzania ceramiki, w jaki sposób formowane są naczynia, z jakich narzędzi korzystają rzemieślnicy. Przewodniczka przybliżyła dzieciom historię ceramiki i manufaktury oraz opowiedziała, w jaki sposób pracują osoby w niej zatrudnione i ile ich jest,  jakie trzeba mieć kwalifikacje, jak wygląda dystrybucja przygotowanych produktów oraz  jak przebiega proces malowania i wypalania naczyń. Opowiadanie o tych tajnikach było połączone ze spacerem po halach produkcyjnych. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, łączące praktyczną wiedzę z teorią. Uczniowie byli zachwyceni pięknymi ręcznie wykonanymi produktami. Część uczniów postanowiła też zakupić pamiątkowe rzeczy wykonane w manufakturze.

pga5Już po raz piąty został w naszej szkole zorganizowany wyjazd na Poznań Game Arena (PGA). Wzięło w nim udział 59 uczniów, którymi opiekowali się: kierownik wycieczki – p. Krzysztof Zdebelak oraz nauczycielki: p. Beata Adamczyk, p. Agnieszka Giedrys, p. Gabriela Laudacka i p. Donata Stępień.
Impreza, jak co roku, przyciągnęła wielu miłośników i fanów gier, nie tylko komputerowych, ale także na konsolę, planszowych i karcianych. Podczas zwiedzania wielu stoisk, rozlokowanych w licznych halach, można było podziwiać najnowsze produkcje oraz sprzęt, który swoją mocą przyprawiał o zawrót głowy.
Na PGA nie mogło zabraknąć jednej z najbardziej wyczekiwanych gier na rynku.To  Cyberpunk 2077. Choć do jego premiery pozostało jeszcze ponad pół roku, już teraz rozgrzewa wyobraźnię graczy na całym świecie. Co więcej, tylko na Poznań Game Arena można było go zobaczyć w polskiej wersji językowej.

Klasa V a wraz z wychowawcą p. T Włodarczykiem i opiekunami p. I. Roszak i p. M. Włodarczyk rozpoczęła kolejny sezon wycieczkowy wyjazdem 10 września 2019 r. do „Leśnej Stadniny” w Krzywczycach.

Konie 2019 60Każde dziecko miało możliwość skorzystania z największej atrakcji wycieczki, jaką była przejażdżka na koniu. Niektórzy po raz pierwszy siedzieli w siodle. Już samo wejście na konia sprawiało nie lada wyzwanie. Wspólnie także piekliśmy kiełbaski na ognisku, które ze smakiem spałaszowaliśmy. Wysłuchaliśmy również ciekawych opowieści właściciela stadniny na temat postępowania z końmi oraz zachowania się w ich pobliżu. Kolejną atrakcją były przejażdżki bryczką po lesie. Wielką radością było także przebywanie na łonie natury i oglądanie kóz, gęsi i pawi. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał słodki poczęstunek. Warto dodać, że pogoda była wręcz wymarzona na taki wyjazd.

To była wspaniała wycieczka i wielka przygoda. Było super

Uczniowie klasy IV c pod opieką nauczycieli Anny Ciołki I Urszuli Sikorskiej pojechali na przedwakacyjną wycieczkę do Miejskiego Schroniska w Zielonej Górze.

Po tym bardzo smutnym miejscu oprowadził nas jego kierownik. Obejrzeliśmy miejsca przeznaczone i dla psów (obecnie przebywa w nim ich 230), i dla kotów (ich liczba sięga 80). Są to zwierzęta bezdomne i porzucone przez ludzi. Dowiedzieliśmy sie, ża każdego miesiąca zostaje adoptowanych 40 czworonogów, ale tyle samo trafia do schroniska. Z Budżetu Obywatelskiego budowane jest pomieszczenie dla kotów oraz gabinet weterynaryjny, by zwierzęta nie musiały być wożone. Mieliśmy też możliwość wyjścia na spacer z dwoma psiakami. Spacer okazał się jednak bardzo krótki , bo zwierzęta z powodu upału były mocno zmęczone.

Zostawiliśmy przywiezione przez nas karmy i zabawki i pożegnaliśmy się z naszymi małymi przyjaciólmi.

Podczas wycieczki nie zapomnieliśmy oczywiście o dobrym jedzeniu oraz drobnych zakupach w galerii, ale tak naprawdę naprawdę to był smutny wyjazd. Byli uczniowie, którzy całą wycieczkę przepłakali. Widok tych zwierząt mocno poruszył nasze serca. Na długo pozostanie w pamięci obraz czworonogów tulących się do człowieka i pragnących jego dotyku.

Uczestnicy wycieczki zwracają się z apelem: "Nie kupuj, adoptuj"!

Czocha15 maja 2019 r. o godzinie 8:15 grupa 45 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami: p. M. Cioch-Ciućmańską, p. G. Laudacką, p. K. Kurylak i p. A. Słabuszewską wyruszyła na wycieczkę do zamku.

Po drodze odwiedziliśmy krater wygasłego wulkanu w Lubaniu i podziwialiśmy wielkie skały bazaltowe. W trakcie naszej wycieczki obserwowaliśmy krajobraz Niziny Śląskiej i Sudetów. Dowiedzieliśmy się też wielu ciekawych rzeczy na temat miejscowości, przez które przejeżdżaliśmy.

W zamku Czocha czekało na nas wiele atrakcji, począwszy od bardzo interesującej architektury obiektu, skończywszy na studni niewiernych żon. Nie zabrakło też tajemnych przejść i sekretnych miejsc. Zapoznaliśmy się z bardzo interesującymi legendami na temat tego obiektu, podziwialiśmy ciekawe wyposażenie zamku, panoramę roztaczającą się z wieży oraz zaglądaliśmy do lochu głodowego.

Kolejną atrakcją odwiedzaną przez nas tego dnia była miejscowość uzdrowiskowa Świeradów Zdrój. Spacerowaliśmy po parku zdrojowym i centrum uzdrowiska trasą najciekawszych obiektów. Odwiedziliśmy halę zdrojową, w której chętne osoby mogły spróbować zdrowej wody. Przemierzyliśmy też ścieżkę dydaktyczną i podziwialiśmy piękną fontannę. Każdy z nas pogłaskał żabkę, aby przyniosła nam miłość, zdrowie, pieniądze i szczęście.
Cała wycieczka upłynęła nam w bardzo miłej atmosferze. Uczestnicząc w niej, bawiliśmy się i uczyliśmy, doświadczając i obserwując piękno naszego kraju.
Pełni bardzo miłych wspomnień z niecierpliwością czekamy na następny wyjazd.

Połącz się z nami

Kontakt

tel/fax: 68 376 75 53
ul. Brzozowa 17 67-300 Szprotawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretariat przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 14:30.